- O nás
- Historie
- Granty
- Projekty
- Prevence ohrožení dítěte
- Projekty oblasti Náhradní rodinné péče
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče I.
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče II.
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče III
- Projekt Kontakt dětí v NRP s jejich rodiči
- Projekt Bezpečný kontakt dítěte v NRP s biologickou rodinou
- Projekt Metodická podpora pracovníků pro kontakt v NRP
- Projekt Pěstounská péče příbuzných
- Projekt Kompetenční model doprovázení
- Základní rámec doprovázení
- Projekt Krajská setkání k doprovázení v NRP
- Transformace dětských center
- Projekt Lidé odvedle
- Informační portál Šance Dětem
- Projekt Patron dětí
- Projekty oblasti náhradní péče
- Podpora dětí se zdravotním postižením
- Výzkumy
- O náhradní rodinné péči
- Pěstounská péče na přechodnou dobu v datech
- Pěstounská péče příbuzných – analýza potřeb
- Pěstounské rodiny v České republice
- Průzkum veřejného mínění – Postoje k pěstounské péči
- Průzkum veřejného mínění - Postoje ke kojeneckým ústavům
- Výzkum NRP v České republice 2014
- Výzkum NRP v zahraničí 2013
- Výzkum na téma osvojení 2017
- Výzkum na téma zdravotně znevýhodněné děti 2018
- O dětech se zdravotním znevýhodněním
- O násilí na dětech
- O preventivní podpoře rodin
- O situaci v rodinách
- O náhradní péči
- O náhradní rodinné péči
- Mediální výstupy
- Kontakt
- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Letní dům, z. ú.
Letní dům, z. ú.

Realizace:
1. 5. 2016 – 30. 4. 2019
1. 5. 2016 – 30. 4. 2019

Částka:
3 292 582 Kč
3 292 582 Kč

Cíl:
Strategickým cílem projektu bylo ověřit efektivní a funkční způsob prevence selhávání mladistvých z dětských domovů při vstupu do samostatného života. Cílem bylo pomoci dětem zpracovat téma vlastní identity, ztrát, vztahů v rodině a attachementu. Během realizace projektu byly zvýšeny kompetence a odborné znalosti vychovatelů a pracovníků letního domu.
Strategickým cílem projektu bylo ověřit efektivní a funkční způsob prevence selhávání mladistvých z dětských domovů při vstupu do samostatného života. Cílem bylo pomoci dětem zpracovat téma vlastní identity, ztrát, vztahů v rodině a attachementu. Během realizace projektu byly zvýšeny kompetence a odborné znalosti vychovatelů a pracovníků letního domu.

Výsledky:
Během projektu byla poskytnuta přímá podpora celkem 52 dětí z dětských domovů, a to formou sociálně-terapeutických pobytů (31 pobytů), individuální a terapeutické práce.
Pro individuální práci s dětmi byl vytvořen nový metodický nástroj – sada karet „Všechno to jsem já“ s návodnými otázkami a tématy směřujícími k sebepoznání a seberozvoji. Organizace uspořádala čtyři odborné semináře, na kterých byly karty a jejich využití při terapeutické práci představeny. Seminářů se účastnilo 57 sociálních pracovníků a terapeutů z řad odborné veřejnosti. Pro vyhodnocení dopadu přímé podpory byl využit Dotazník sebepojetí dětí a adolescentů, snímaný v prvních a posledních měsících projektu.
V rámci projektu bylo realizováno šetření mezi vychovateli v dětských domovech Klánovice, Korkyně a Písek s cílem ověřit a zvýšit kompetence vychovatelů v porozumění významu témat ztráty, identity, vztahu k vlastní rodině a atttachmentu. Na základě šetření byly vypracovány a akreditovány v rámci MŠMT dva vzdělávací programy: Ohrožené dítě a vztahy, Podpora zdravého sebepojetí dítěte. Ve vybraných dětských domovech proběhly 2denní vzdělávací semináře, kterých se účastnilo 19 vychovatelů.
Osm pracovníků Letního domu se během projektu zúčastnilo osmi skupinových školení a tři pracovníci individuálního semináře. Poznatky ze školení a seminářů jsou využívány v přímé práci s dětmi.
Během projektu byla poskytnuta přímá podpora celkem 52 dětí z dětských domovů, a to formou sociálně-terapeutických pobytů (31 pobytů), individuální a terapeutické práce.
Pro individuální práci s dětmi byl vytvořen nový metodický nástroj – sada karet „Všechno to jsem já“ s návodnými otázkami a tématy směřujícími k sebepoznání a seberozvoji. Organizace uspořádala čtyři odborné semináře, na kterých byly karty a jejich využití při terapeutické práci představeny. Seminářů se účastnilo 57 sociálních pracovníků a terapeutů z řad odborné veřejnosti. Pro vyhodnocení dopadu přímé podpory byl využit Dotazník sebepojetí dětí a adolescentů, snímaný v prvních a posledních měsících projektu.
V rámci projektu bylo realizováno šetření mezi vychovateli v dětských domovech Klánovice, Korkyně a Písek s cílem ověřit a zvýšit kompetence vychovatelů v porozumění významu témat ztráty, identity, vztahu k vlastní rodině a atttachmentu. Na základě šetření byly vypracovány a akreditovány v rámci MŠMT dva vzdělávací programy: Ohrožené dítě a vztahy, Podpora zdravého sebepojetí dítěte. Ve vybraných dětských domovech proběhly 2denní vzdělávací semináře, kterých se účastnilo 19 vychovatelů.
Osm pracovníků Letního domu se během projektu zúčastnilo osmi skupinových školení a tři pracovníci individuálního semináře. Poznatky ze školení a seminářů jsou využívány v přímé práci s dětmi.

Výstupy:
Závěrečná zpráva projektu126.02 KB
Metodika pracovních postupů Letní dům1.79 MB
Vstupní výzkumná analýza Letní dům493.17 KB
Výzkumná zpráva Užitií dotazníků sebepojetí585.73 KB
- „Všechno to jsem já“ – karty pro tvořivou práci s dětmi v terapii a poradenství
- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Centrum pro náhradní rodinnou péči, o.p.s.
Centrum pro náhradní rodinnou péči, o.p.s.

Realizace:
1. 4. 2016 – 31. 12. 2019
1. 4. 2016 – 31. 12. 2019

Částka:
692 189 Kč
692 189 Kč

Cíl:
Cílem projektu bylo vytvoření koncepce víceletého programu doprovázení dětí v náhradní rodinné péči v období od dospívání do dospělosti, který bude zaměřen na posílení sociálních kompetencí a schopností vytvářet stabilní a plnohodnotné vztahy. Doprovázení probíhalo formou konzultací a skupinových setkání.
Cílem projektu bylo vytvoření koncepce víceletého programu doprovázení dětí v náhradní rodinné péči v období od dospívání do dospělosti, který bude zaměřen na posílení sociálních kompetencí a schopností vytvářet stabilní a plnohodnotné vztahy. Doprovázení probíhalo formou konzultací a skupinových setkání.

Výsledky:
10 podpořených dětí, vytvoření a ověření metodiky doprovázení pro děti opouštějící náhradní rodinnou péči.
10 podpořených dětí, vytvoření a ověření metodiky doprovázení pro děti opouštějící náhradní rodinnou péči.
- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Centrum J. J. Pestalozziho, o.p.s.
Centrum J. J. Pestalozziho, o.p.s.

Realizace:
1. 5. 2016 – 31. 12. 2017
1. 5. 2016 – 31. 12. 2017

Částka:
871 224 Kč
871 224 Kč

Cíl:
Cílem projektu bylo pomoci dětem, vyrůstajícím v ústavních zařízeních či náhradních rodinách, při vstupu do samostatného života. Vzniklo poradenské centrum, které poskytuje individuální poradenství a podporu, skupinové výcviky a terapie, semináře a vzdělávací aktivity, služby doprovázení a koordinaci spolupráce s dalšími institucemi.
Cílem projektu bylo pomoci dětem, vyrůstajícím v ústavních zařízeních či náhradních rodinách, při vstupu do samostatného života. Vzniklo poradenské centrum, které poskytuje individuální poradenství a podporu, skupinové výcviky a terapie, semináře a vzdělávací aktivity, služby doprovázení a koordinaci spolupráce s dalšími institucemi.

Výsledky:
Za pomoci skupinových aktivit proběhla příprava dětí na odchod z ústavního zařízení či náhradní rodiny. V rámci projektu se uskutečnilo celkem 7 komunitních víkendových pobytů a 17 výcvikových pobytů, kterých se zúčastnilo celkem 51 klientů. Dále bylo realizováno 67 skupin osobnostního rozvoje a proběhlo 18 seminářů v prostorách Poradenského centra. Vedle toho centrum poskytlo 525 individuálních konzultací a podpořilko 96 klientů.
Za pomoci skupinových aktivit proběhla příprava dětí na odchod z ústavního zařízení či náhradní rodiny. V rámci projektu se uskutečnilo celkem 7 komunitních víkendových pobytů a 17 výcvikových pobytů, kterých se zúčastnilo celkem 51 klientů. Dále bylo realizováno 67 skupin osobnostního rozvoje a proběhlo 18 seminářů v prostorách Poradenského centra. Vedle toho centrum poskytlo 525 individuálních konzultací a podpořilko 96 klientů.
Byla navázána spolupráce s výchovnými zařízeními, školou, s kurátory, úřady a dalšími institucemi. Zavedena a ověřena nová forma spolupráce – síťová setkávání, jejich organizace a průběh jsou uvedeny v materiálu „Metodika síťových setkávání“. Proběhlo celkem 33 síťových setkávání, do kterých bylo zapojeno 15 zařízení ústavní výchovy, a byla navázána spolupráce s 17 rodinami.
Byla vytvořena příručka „Odcházející“, určená pro mladé lidi opouštějící ústavní zařízení či náhradní rodinnou péči, která obsahuje informace zaměřené na praktické potřeby cílové skupiny.
