- O nás
- Historie
- Granty
- Projekty
- Prevence ohrožení dítěte
- Projekty oblasti Náhradní rodinné péče
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče I.
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče II.
- Projekt Centrum podpory náhradní rodinné péče III
- Projekt Kontakt dětí v NRP s jejich rodiči
- Projekt Bezpečný kontakt dítěte v NRP s biologickou rodinou
- Projekt Metodická podpora pracovníků pro kontakt v NRP
- Projekt Pěstounská péče příbuzných
- Projekt Kompetenční model doprovázení
- Základní rámec doprovázení
- Projekt Krajská setkání k doprovázení v NRP
- Transformace dětských center
- Projekt Lidé odvedle
- Informační portál Šance Dětem
- Projekt Patron dětí
- Projekty oblasti náhradní péče
- Podpora dětí se zdravotním postižením
- Výzkumy
- O náhradní rodinné péči
- Pěstounská péče na přechodnou dobu v datech
- Pěstounská péče příbuzných – analýza potřeb
- Pěstounské rodiny v České republice
- Průzkum veřejného mínění – Postoje k pěstounské péči
- Průzkum veřejného mínění - Postoje ke kojeneckým ústavům
- Výzkum NRP v České republice 2014
- Výzkum NRP v zahraničí 2013
- Výzkum na téma osvojení 2017
- Výzkum na téma zdravotně znevýhodněné děti 2018
- O dětech se zdravotním znevýhodněním
- O násilí na dětech
- O preventivní podpoře rodin
- O situaci v rodinách
- O náhradní péči
- O náhradní rodinné péči
- Mediální výstupy
- Kontakt
- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazyků a komunikace neslyšících

Realizace:
1. 8. 2015 – 31. 8. 2018
1. 8. 2015 – 31. 8. 2018

Částka:
180 000 Kč
180 000 Kč

Cíl:
Letní škola znakových jazyků se konala ve dnech 25.-29. 8. 2014 v prostorách FF UK v Praze, zúčastnilo se jí více než 50 odborníků z České republiky a zahraničí. První odborná část byla určena studentům a odborníkům s cílem podpořit jejich výzkumnou činnost. Druhá část, zaměřená na širokou veřejnost, pracovala s dětmi se sluchovým postižením, jejich asistenty a pedagogy.
Letní škola znakových jazyků se konala ve dnech 25.-29. 8. 2014 v prostorách FF UK v Praze, zúčastnilo se jí více než 50 odborníků z České republiky a zahraničí. První odborná část byla určena studentům a odborníkům s cílem podpořit jejich výzkumnou činnost. Druhá část, zaměřená na širokou veřejnost, pracovala s dětmi se sluchovým postižením, jejich asistenty a pedagogy.

Výsledky:
Letní škola znakových jazyků se konala ve dnech 25. - 29. 8. 2014 v prostorách FF UK v Praze, zúčastnilo se jí více než 50 odborníků z České republiky a zahraničí. První odborná část byla určena studentům a odborníkům s cílem podpořit jejich výzkumnou činnost. Druhá část, zaměřená na širokou veřejnost, pracovala s dětmi se sluchovým postižením, jejich asistenty a pedagogy.
Letní škola znakových jazyků se konala ve dnech 25. - 29. 8. 2014 v prostorách FF UK v Praze, zúčastnilo se jí více než 50 odborníků z České republiky a zahraničí. První odborná část byla určena studentům a odborníkům s cílem podpořit jejich výzkumnou činnost. Druhá část, zaměřená na širokou veřejnost, pracovala s dětmi se sluchovým postižením, jejich asistenty a pedagogy.

Výstupy:
Letní škola znakových jazyků se konala ve dnech 25. - 29. 8. 2014 v prostorách FF UK v Praze, zúčastnilo se jí více než 50 odborníků z České republiky a zahraničí. První odborná část byla určena studentům a odborníkům s cílem podpořit jejich výzkumnou činnost. Druhá část, zaměřená na širokou veřejnost, pracovala s dětmi se sluchovým postižením, jejich asistenty a pedagogy.
- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Amalthea o.s.
Amalthea o.s.

Realizace:
1. 2. 2012 – 28. 2. 2014
1. 2. 2012 – 28. 2. 2014

Částka:
3 566 000 Kč
3 566 000 Kč

Cíl:
Cílem projektu byla podpora a pomoc dětem v náhradní rodinné péči s využitím nových terapeutických metod a rozšíření nabídky služeb Amalthey o přípravu pro zájemce o pěstounství.
Cílem projektu byla podpora a pomoc dětem v náhradní rodinné péči s využitím nových terapeutických metod a rozšíření nabídky služeb Amalthey o přípravu pro zájemce o pěstounství.

Výsledky:
Ve 29 náhradních rodinách byly v rámci individuální práce s dítětem a jeho pečovateli využity nové terapeutické metody a byl ověřen jejich bezprostřední dopad na kvalitu života dítěte. Ověřené výsledky byly zpracovány formou metodik. Ve spolupráci s pěti dětmi a dospívajícími byla připravena publikace pro vlastní děti pěstounů „Jsem speciální brácha, jsem speciální ségra… protože naši jsou pěstouni“. Pracovníci organizace byli vyškoleni v metodách dotykové a filiální terapie, Amalthea získala od Krajského úřadu Pardubického kraje pověření k přípravám pěstounů.
Ve 29 náhradních rodinách byly v rámci individuální práce s dítětem a jeho pečovateli využity nové terapeutické metody a byl ověřen jejich bezprostřední dopad na kvalitu života dítěte. Ověřené výsledky byly zpracovány formou metodik. Ve spolupráci s pěti dětmi a dospívajícími byla připravena publikace pro vlastní děti pěstounů „Jsem speciální brácha, jsem speciální ségra… protože naši jsou pěstouni“. Pracovníci organizace byli vyškoleni v metodách dotykové a filiální terapie, Amalthea získala od Krajského úřadu Pardubického kraje pověření k přípravám pěstounů.

- Podrobnosti
Detail projektu

Realizátor:
Diakonie ČCE – Západní Čechy
Diakonie ČCE – Západní Čechy

Realizace:
1. 8. 2012 – 31. 7. 2014
1. 8. 2012 – 31. 7. 2014

Částka:
1 809 000 Kč
1 809 000 Kč

Cíl:
Cílem projektu bylo ověřit pilotně službu externího krizového interventa přímo v prostředí škol v Plzeňském kraji.
Cílem projektu bylo ověřit pilotně službu externího krizového interventa přímo v prostředí škol v Plzeňském kraji.

Výsledky:
Služba externího krizového interventa byla poskytnuta na ZŠ Rokycany a Obchodní akademii Plzeň ve školním roce 2012/2013 a 2013/2014, na ZŠ Kožlany v prvním pololetí školního roku 2012/2013. V průběhu projektu bylo poskytnuto v prostorách škol 137 konzultací s žáky a studenty, 14 konzultací s pedagogy a 7 konzultací s rodiči. Prostřednictvím 115 realizovaných primárně preventivních aktivit a doprovodných aktivit byly posíleny kompetence žáků a studentů v oblasti zvládání krizových situací, agresivního jednání a konfliktů a v oblasti předsudků v současné společnosti. V neposlední řadě projekt ověřil možnosti meziresortní spolupráce na úrovni školství a sociálních služeb.
Služba externího krizového interventa byla poskytnuta na ZŠ Rokycany a Obchodní akademii Plzeň ve školním roce 2012/2013 a 2013/2014, na ZŠ Kožlany v prvním pololetí školního roku 2012/2013. V průběhu projektu bylo poskytnuto v prostorách škol 137 konzultací s žáky a studenty, 14 konzultací s pedagogy a 7 konzultací s rodiči. Prostřednictvím 115 realizovaných primárně preventivních aktivit a doprovodných aktivit byly posíleny kompetence žáků a studentů v oblasti zvládání krizových situací, agresivního jednání a konfliktů a v oblasti předsudků v současné společnosti. V neposlední řadě projekt ověřil možnosti meziresortní spolupráce na úrovni školství a sociálních služeb.
